
NIBC en TIG brengen Tour of Holland weer tot leven
Hoe breng je een klassieke wielerronde als de Ronde van Nederland terug in een tijd waarin sportevenementen meer moeten zijn dan wielrennen alleen? Wat betekent zo’n terugkeer voor topsport, fans en sponsoren en waarom kiest een bank als NIBC ervoor om hoofdsponsor en partner te worden van de Tour of Holland?
In deze special gaat het over de kracht van sport, de rol van bedrijven in grote evenementen en de vraag hoe een iconische ronde opnieuw relevant wordt voor een breed publiek. Want hoe lastig is het om een evenement na 21 jaar een nieuw leven in te blazen en het opnieuw in de markt te zetten?
Ron Lemmens gaat hierover in gesprek met Nick Jue, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van NIBC; Niels Markensteijn, directeur bij organisator TIG Sports & Events; en sportmarketeer Frank van den Wall Bake.
Na de uitzending is het interview ook als podcast terug te luisteren via www.allsportsradio.nl en alle bekende podcast platforms (onder meer Spotify en Apple Podcasts).