Nieuws

Maarten Halsema

Reputatie is meer dan zichtbaarheid en logo’s

Woensdagmiddag om 15:00 uur schuift Maarten Halsema van IVRM aan tijdens de BV Sport.

Sport verkoopt zich nog vaak met logo’s op reclameborden, tribunekaarten en hospitality. Maar is dat nog wel genoeg in een tijd waarin maatschappelijke impact steeds belangrijker wordt? Hoe kan sport zich beter positioneren in de samenleving en hoe moeten sponsors daarbij aansluiten?

In deze aflevering van de BV Sport gaat het over de waarde van reputatie in de sportwereld. Want wie alleen inzet op zichtbaarheid, loopt het risico kansen te missen om écht relevant te zijn. Wat gebeurt er als sport en sponsors samen hun reputatie strategisch gaan ontwikkelen?

Frank van den Wall Bake ontvangt Maarten Halsema, managing director van IVRM Reputatie en expert in reputatiemanagement. Samen praten ze over de rol van maatschappelijke verantwoordelijkheid, de kracht van reputatie en wat er zou gebeuren als sport niet langer reclame verkoopt, maar vertrouwen en maatschappelijke waarde.

In de BV Sport neemt sportmarketinggoeroe Frank van den Wall Bake ons elke tweede woensdag van de maand mee in de wereld van de geldstromen in de sport. Met studiogasten, telefonische interviews, achtergronden en mooie anekdotes uit het heden en verleden.

Dat de organisatie van de Olympische Spelen een land veel geld kost is bekend. Maar wat leveren de Olympische Spelen een land eigenlijk op? En hoe kan het dat buitenlandse voetbalclubs met enorme schulden toch voor vele miljoenen aan spelers kopen? De antwoorden op deze vragen komen wekelijks aan bod in de BV Sport.

De BV Sport is er iedere tweede woensdag van de maand van 15:00 tot 16:00 uur.

Luister live